
Onderzoeksjournalistiek
researchproces van idee tot verhaal
Paperback
ISBN: 9789081489218
2009
Op werkdagen voor 23:00 uur besteld, morgen in huis
€ 39,99(incl. BTW)
Het voordeel van lokaal bestellen bij Stumpel
Beschrijving
Onmisbare bagage voor journalisten en schrijvers van non-fictie die hun researchcapaciteiten willen verbeteren.
Buiten de gebaande paden gaan en dingen ontdekken die nog niemand eerder heeft beschreven. Is dat niet de droom van elke onderzoekende journalist? Dit boek 'Onderzoeksjournalistiek' licht alle fasen door: van een ijzersterk onderwerp tot een levendig verhaal en dat zonder belangrijke bronnen over het hoofd te zien. Elke stap wordt bovendien voorzien van tips en praktijkvoorbeelden uit Vlaanderen en Nederland.
Het is zowel een leesboek ter inspiratie als een naslagwerk in iedere fase van het journalistieke onderzoek. Mensen zijn altijd geïnteresseerd in goede verhalen. Met Onderzoeksjournalistiek wil de auteur de kunst van het vertellen van een verhaal opnieuw een centrale plaats laten innemen op de journalistieke redacties.
Het boek is niet alleen interessant voor de pure onderzoeksjournalist, maar voor elke journalist. De gepresenteerde methode is immers heel bruikbaar voor journalisten die hun aandacht moeten verdelen tussen dagelijkse berichtgeving op de redactie en langetermijnachtergrondverhalen. Nooit eerder bracht iemand zoveel klassieke en moderne technieken bijeen.
Met bijdragen van Roger Vleugels, Mark Hunter, Henk van Ess, Wim Criel, Peter Verweij, Marcus Geers, Michaël Opgenhaffen, Jeroen Smit, Marleen Teugels, Eric Hennekam en Margo Smit.
Buiten de gebaande paden gaan en dingen ontdekken die nog niemand eerder heeft beschreven. Is dat niet de droom van elke onderzoekende journalist? Dit boek 'Onderzoeksjournalistiek' licht alle fasen door: van een ijzersterk onderwerp tot een levendig verhaal en dat zonder belangrijke bronnen over het hoofd te zien. Elke stap wordt bovendien voorzien van tips en praktijkvoorbeelden uit Vlaanderen en Nederland.
Het is zowel een leesboek ter inspiratie als een naslagwerk in iedere fase van het journalistieke onderzoek. Mensen zijn altijd geïnteresseerd in goede verhalen. Met Onderzoeksjournalistiek wil de auteur de kunst van het vertellen van een verhaal opnieuw een centrale plaats laten innemen op de journalistieke redacties.
Het boek is niet alleen interessant voor de pure onderzoeksjournalist, maar voor elke journalist. De gepresenteerde methode is immers heel bruikbaar voor journalisten die hun aandacht moeten verdelen tussen dagelijkse berichtgeving op de redactie en langetermijnachtergrondverhalen. Nooit eerder bracht iemand zoveel klassieke en moderne technieken bijeen.
Met bijdragen van Roger Vleugels, Mark Hunter, Henk van Ess, Wim Criel, Peter Verweij, Marcus Geers, Michaël Opgenhaffen, Jeroen Smit, Marleen Teugels, Eric Hennekam en Margo Smit.
Meer informatie
Paginas
336 pagina's
Druk
1
Taal
Nederlands
Verschijningsdatum
november 2009
Uitgever
Amsterdam University Press
Verschijningsvorm
Paperback
NUR-code
813
Gewicht
644gram
Formaat1
238 x 170 x 21 mm
Nur
813
Ondertitel
researchproces van idee tot verhaal
Isbn
9789081489218
Verschijningsjaar
2009